Boktips – lättläst om första världskriget

05 oktober 2010

Blod och lera – om första världskriget 1914-1918
Boken är skriven av Bengt Fredriksson och är på lättläst svenska.

Första världskriget börjar med skotten i Sarajevo. Boken berättar om viktiga händelser under första världskriget. Dokumentära foton blandas med texten.

Du kan låna boken på biblioteket. I bibliotekskatalogen Malin kan du se var boken finns någonstans.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: